tisdag 12 februari 2008

Misslyckat projekt


Eller kanske inte helt misslyckat men efter all krångel orkar jag bara inte. Trots det fina, glada tyget är jag trött på klänningen. Det ville sig bara inte vilket beror nog på mig. Jag var för ivrig och ville bli klar så snabbt så möjligt. Det slutade med att jag sydde fel, snedslån krånglade, nålen gick av, tryckknapparna ville inte fastna etc etc. (så trött på att hamra, det är nog dags att beställa hem den välkända tången). Och så provade dottern den och den visar sig vara alldeles för bred. Jag har en känsla att den hamnar i "används ej högen". Undrar om jag har vänt tyget upp och ner?

9 kommentarer:

Jenny sa...

Åh det är så tråkigt att sy när det krånglar, men ack så roligt när det går bra... Men jag tycker den blev jättesöt, man ser inga fel på bilden iallafall :-)

madame k sa...

Jag känner igen det där med att ha alltför bråttom och drabbas av motgångar därefter. Men jag håller med Jenny om att klänningen ser fantastiskt söt ut. Kan du inte lägga undan den ett tag och sedan plocka fram den när frustrationen lagt sig. Det räcker inte med att sy in den lite i sidsömmarna? Var kommer mönstret ifrån förresten? Gullig modell.

Botilda sa...

Den ser väldigt söt och fin ut så här i alla fall. låt den vila ett tag ska du se att du också kommer att tycka om den. Det är supersnyggt med det röda till tyget!

Tror jag inte att det finns något upp och ner på det tyget.

Gekko sa...

Säger som de andra, jättesöt! Låt den mogna lite! Tror förresten som Botilda att det inte finns något upp och ner. Jag insåg förresten att jag inte länkat till dig, skall genast åtgärdas!

Naíma´s sa...

Inte kul när det strular och har det väl börjat tycks det fortsätta. Vissa plagg vill bara inte bli till. Tycker själv den ser jättefin ut på bilden. Gillar rött och gult ihop.

kilje sa...

Jag tycker den är jättefin!! Tyget är nog inte upp och ner vad jag kan se. Ibland kan man bli så less på saker för att det krånglat när man gjort dem, då är det svårt att se hur fint det egentligen blev...

Gulligan sa...

Tack allihopa för era kommentarer! Vad snälla ni är!
Madame k: jag gör nog som du säger, tror att det räcker med att sy in sidsömmarna. Mönstret är från senaste ottobre, mod 3, fast jag har modifierat lite grann.
Botilda: tycker redan bättre om den idag än igår =)
Gekko: vad kul att du länkar till mig..Har fått massvis med inspiration från din blogg

rino sa...

på bilden ser den jättefin ut, men visst blir man sur när saker inte blir som man tänkt sig... Upp& ner finns nog som sagt inte på tyget, jag har tom lyckats ha det "liggande" i en tunika. Men det gick det med. Man blir så glad av färgerna!

Hello sa...

Jag tycker den är jättefin! Tyget är så härligt glatt och jag kan inte heller se att det skulle se ut som om det vore upp och ner!

Men det är trist när det strular och inte blir som man har tänkt sig!