tisdag 5 februari 2008

Kollektion i storlek 74/80



Dags för en utökning av klädkollektionen. Det blir fler modeller i storlek 74. Omlottröjan är i för sig i storlek 80 men jag förkortade den lite gran. Har testat denna modell tidigare och tyckte att den blev lite tajt, dottern är rätt så knubbig. Tröjan saknar för tillfället tryckknappar, de är slut här hemma.

För att få till en matchande outfitt blev det ett par svarta tajts. Har även testat denna modell tidigare så nu gjorde jag lite ändringar: Förra gången tyckte jag att tajtsen blev för korta i baken därför la jag till 3 cm. Är nöjd denna gången. Istället för att fålla nertill har jag sytt på en mudd. Tanken är att de ska räcka länge. Inspiration till detta hittade jag här.


Mönster: Tröjan från Ottobre Design 06/2007. Tajts i storlek 80 från boken "Barnkläder" av Hanne Meedom & Sofie Meedom.

Tygvalet: det svarta kommer från E-slöjd, randiga strechjersey är loppisfynd, orangea mudväv till kantband är från Nea Nobelle.

Inga kommentarer: